Allt är så ofattbart..

De som kände Mattias förstår varför jag satte en John Deere-traktor här..........

 

På natten ringde Mattias strax före halv två och ville ha skjuts. "Men skämtar du, jag sover ju" sa jag lite skämtsamt.

Det är lugnt, sa han, jag går.. Sen kom ett deppigt sms.

Jag klev ur sängen och skickade iväg ett sms och frågade vart han var.

Då var han redan på god väg hem och det efter bara några minuter.

Han hade fått skjuts. Så jag la mig igen.

Jag fick ett nytt sms om att jag var hans bästa vän och att jag alltid ställt upp på honom och jag skrev tillbaka

att jag hade en överraskning till honom i morgon. Han skrev tillbaka att han inte skulle hinna se den.

Jag skrev tillbaka igen att det skulle han visst göra och att han skulle bli så glad.

Sedan fick jag inget mer sms. Jag antog att han somnat.

Tidigt Söndag morgon tog jag hans bil som han ställt ner hos oss och åkte hem till honom för att överraska honom som jag lovat.

Hans hund blev överlycklig när jag kom och vi stormade upp för trappan och skulle väcka honom

men jag blev förvånad över att han inte var hemma.

 En gemensam kompis kom dit. Vi pratade en stund och jag städade lite eftersom Mattias alltid

tjatat om att han ville ha en egen städerska.

Jag började bli orolig vi tog kontakt med hans mamma och jag åkte hem till hans pappa.

Sedan tillbringade jag timmar i hans bil och kontaktade varenda känd och okänd kompis, bekantas bekanta och

kompisars kompisar till honom men ingen hade hört något ifrån honom på hela dagen.

Jag letade hela dagen och var vid huset fyra gånger för att kolla om han kommit hem.

Senare på kvällen kontaktades Polisen och tidigt på Måndagmorgon gick det ut en skallgång

som hittade Mattias några hundra meter hemifrån.

Det sista meddelandet gick nog aldrig fram för då var det redan försent.

Av någon anledning blev livet totalt svart för honom under kvällen.

Så otroligt svart att han tog sitt liv efter att han skickade det sista sms:et till mig.

Det är mycket som jag kanske kunnat ha gjort annorlunda men han var ju hemma. Han skulle ju bara lägga sig och sova.

Han antydde inte att han var ledsen bara lite puss o kram meddelanden och ett "trött på livet" sms som kan komma på fyllan.

Vi har ju pratat om sådant förut. Att allt blir ju bättre, liksom visst,

det kan vara skit ibland men inget som man inte kan komma över.

Och det visste han ju. Det var inget att oroa sig för.

Vad jag inte visste på natten när han ringde var att det hänt en sak på festen han varit på som gjort honom ledsen.

Men i vanliga fall hade han sagt "Kom o hämta mig för här vill jag fan inte va!" Och sen hade han sagt en massa skit om allt möjligt.

Men så sa han inte den här gången. Han frågade bara om jag kunde hämta honom och jag sa

-Nej, men efter fyra minuter hade jag ju ångrat mig, men då hade han ju fått skjuts hem till dörren.

Mattias har lämnat så otroligt många vänner och det visste han...

Han visste att han var omtyckt av så många....

Hur kunde detta ske?!

Cicci Larberg


Kommentarer
Postat av: Jagsaknarhonom

Vad var det för överraskning du hade ?

2008-07-14 @ 22:21:01
Postat av: Cecilia Larberg

Jag hade städat Chevabussen så den var ren och snygg.. Jag visste att han skulle bli skitglad....

På Söndagsmorgonen när jag var där och kollade om han var hemma så dammsög jag och skurade huset för att överraska honom med en grej till....

Var där en stund för jag tänkte att han skulle dyka upp....

2008-07-16 @ 07:42:28
URL: http://hem.passagen.se/birkabazzes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0