Mörkret kommer..


Det är nu vi behöver varandra. Det är nu de flesta behöver extra uppmuntran och stöd.
Det är mörkt och det börjar bli kallt. Man vill sätta sig och mysa och alla känslor kommer över en.

Mattias var alltid glad och hur ledsen man än var så ordnade han till det.
Jag kan fortfarande inte förstå att han lämnat oss alla men måste inse att han gjort det.
Vi måste bevisa att det finns så otroligt mycket att leva för! Vi måste leva våra liv extra mycket nu...
Uppskatta det vackra omkring oss. Tänk en vacker höstdag men sprudlande färger, klart väder och sol! Det lättar upp sinnet så otroligt mycket och man blir glad över att man får uppleva det. Det är för mig obegripligt att någon vill välja bort allt det vackra och härliga som finns omkring oss. Så många små guldkorn vi passerar varje dag utan att tänka på det. Ett leende, ett uppmuntrande ord, en kram, ett sms.............

Ni ska ju inte tro att jag alltid dansar runt på små moln och tycker livet är rosa och gulligt
men det är faktiskt det jag eftersträvar. Jag vill hitta det unika i varje tillfälle i mitt liv.

Vi har så otroligt mycket att se fram emot. Skola, fester, husdjur, körkort, egen bil, eget boende, pojk/flickvänner,student, jobb, årstidernas vackra natur, semestrar, barn, vänner, osv..... Det går inte att lista allt.
Ni vet vad jag menar. Lyft blicken. Det finns så otroligt mycket mer...

Det jag ägnat mitt liv åt känns tyvärr inte intressant längre och jag försöker hitta nya vägar att få en meningsfull tillvaro.
En del saker beror kanske på att Mattias lämnat mig, livet fick sig en riktig smäll, vi hade planerat så mycket.
En del saker ska jag driva igenom, vissa saker blir inte av.
Men jag ser fram emot att gå vidare, hitta nya intressanta saker.
Mattias har gett mig ett tillfälle att få uppleva nya saker som jag kanske inte vågat göra annars.
Han gav och ger mig inspiration.
Han har även gett mig mängder med underbara vänner.

Ni vet var jag finns.

Kram Cicci Larberg

Låt Mej Värma Din Frusna Själ


Låt mej värma din frusna själ
blåsa på falnande glöd
göra trasig längtan hel
innan den lägger sej död

ge dej ny inspiration att leva...

låt mej bjuda på mej själv
i en snål och frusen värld
vill jag bjuda på mej själv
det är du verkligen värd

ge dej ny motivation att sväva...

Låt mej värma din frusna själ...

text: Robert Broberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0