Lille pôjk, vi ska fika i himmlen...

Jag har tänkt att jag ska skriva så många gånger,
men varje gång har jag läst alla inläggen och blivit så ledsen.
Det blir jag nu också, men jag måste skriva nu, det är dags.
Jag har inte förstått att du är borta,
men det har gått så länge nu.
Idag var jag vid graven, som så många andra gånger.
Det var så fint, många tända ljus och fina blommor.
Jag såg även att Julia hade lagt dit stenen vi köpte tillsammans,
den där det står "Tänker på dig". För det gör vi.
Jag tänker på dig varje dag, på något sätt.
Det är så mycket som påminner mig.
Varje gång jag ser en grön traktor. Man är nära att sträcka upp handen för att hälsa,
jag tror till och med att jag gjorde det en gång.
Varje gång man är hos farmor och farfar. Alla bilderna. När farmor suckar och säger "Lille Mattis..."
Varje gång jag är i Strandvik. Jag ser båten vi brukade åka ut i för att meta. Jag kommer ihåg den gången när vi var där, du, jag, Julia och Christoffer. Ni skulle ut och fiska med era nya kastspön, men jag och Julia fick inte följa med, för vi var tjejer. Jag vet inte riktigt hur gamla vi var, men det var på den tiden tjejbaciller var äckliga i alla fall.
Det är så mycket som påminner.
Här är några bilder, den första är tagen i Strandvik.
Den andra är några bilder från den fina begravningen.
Jag hoppas att det finns Internet i himlen, så att du kan se det här.

Din kusin, Maja Axelborn



Kommentarer
Postat av: Cecilia Larberg

Men gud va gulligt kort! Vilken goding!

Saknaden vill inte ge med sig. Den finns där hela tiden. Tårarna kommer. Sen måste ja le för han var så underbar!

Tack för att du la in kortet Maja!

Kram!

2009-11-10 @ 20:16:36
URL: http://ktmcicci.wordpress.com/
Postat av: Marthina

Kanon fint skrivet Maja.

2009-11-29 @ 09:54:09
URL: http://marthiinanorman.blogg.se/
Postat av: Maja

Tack så jättemycket!

2009-12-13 @ 13:01:03
URL: http://mla-photography.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Hur fint som helst Maja! jag är väldigt glad över att jag och Cissi fixade denna sida, den har verkligen hjälpt så många, det var ett fint minne du delade med dig

2010-03-14 @ 21:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0