Livet går upp och ner...

Jag vet att ni ungdomar i Väse har förlorat en vän, en kompis, en bekant eller
bara någon som ni kanske bara kände till, flera gånger nu.
Livet är inte alltid rättvist. Mycket går inte att förstå eller förklara.
Vissa tycker det känns bättre att få prata, andra vill vara för sig själv, en del vill umgås och göra något för att förskingra sina tankar. Alla sörjer vi olika. Alla behöver vi tid att bearbeta våra känslor.

Ingen ska behöva bli ensam med sina känslor och jag vill att var och en ska veta att hemma hos oss så finns det möjlighet att få umgås, bara vara eller få prata en stund. Vi finns här för er. Tveka inte att höra av dig.
Mattias vänner är alltid välkomna oavsett på vilket sätt du kände honom.

Att ta sitt liv kan tyckas som en enkel lösning på problemen men jag hoppas
ni förstår vilken otrolig smärta och sorg man lämnar efter sig.
Ibland räcker det med att säga till någon "Jag mår dåligt" och
så har man tagit en kontakt som kanske kan hjälpa en ur problemet.
Kan inte den första personen hjälpa kanske den personen kan hitta någon som kan ge den hjälp som behövs.
Ta varandra på allvar och missbruka inte orden vi har.
Det är svårt för en vän att veta vad som kan vara allvar, ett skämt eller bara en skrämselgrej.
 
Det är svårt att förstå hur Mattias kunde känna sig så här. Vi är så otroligt många som saknar honom.
Så många som han kunde ha bett om hjälp med sina tankar.
Han var så sorglös och glad jämt.
Han gav oss alla kärlek och omtanke och hur många roliga stunder som helst.
Jag tror inte att han skulle ha gjort som han gjorde om han insett vilken sorg och saknad han lämnat oss alla i.
Hur många hjärtan han berört och så många liv han har förändrat genom att finnas där.

Vi är alla i chock.

Var rädda om varandra!
Självmord är aldrig ett alternativ. Vi har alla så mycket att leva för.
Ibland behöver vi hjälp att se meningen med allt. Och då blir allt ljusare igen.

Många kramar från mig!

Cicci Larberg
070-22 35 003
[email protected]

Kommentarer
Postat av: jessica

cissi du är världsbäst, så himla bra skrivet och jag tror att alla är tacksamma för ditt inlägg. när jag läste det,så kände jag en lättnad för mig och för alla andra som sörjer. Jag känner dig inte jätte väl, men tycker du är en ur go person! och ja tror att ja talar för alla då. kramar jessica falk

2008-07-24 @ 00:02:38
URL: http://www.nogg.se/jessicafalk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0