Varför?

Jag har liksom alla andra varit till din gravsten nu otaliga gånger. Det är verkligen jättefint och man förstår när man ser den hur älskad och saknad du är. Att ställa frågan varför du gjorde så här är meningslös. Vi kommer aldrig att få svar. Men det är något annat som jag också gått och funderat på länge och det kanske verkar dumt att fråga jag får helt enkelt ställa frågan till ni som kanske vet.
Varför står det den 14/7 på stenen? Alla vet ju att det var den 13/7. Det gör mig lika olustig varje gång jag är där, varför står det fel datum på hans sten? Jag känner mig dum som frågar men det är säkert inte bara jag som undrar. Jag vet att flera tycker att det är konstigt men ingen verkar veta varför.

Älskar dig Mattis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har inte sett stenen än, han hade inte fått ngn när jag var där. men det klart att det ska stå den 13! -eller? men i annonsen från hans föräldrar stod det 14:e, kanske därför?

2008-10-16 @ 10:54:30
Postat av: Anonym

men dom hitta ju han natten till den 14:e så därför kanske dom skrev den 14 på hans sten...

2008-10-16 @ 13:21:44
Postat av: Anonym

jo, men han försvann 13:e ..

2008-10-16 @ 15:42:54
Postat av: Cecilia Larberg

Det kanske har betydelse när han dödförklarades? Det var ju Måndag den 14. Men jag vet inte.

2008-10-16 @ 18:35:00
Postat av: Anonym

För oss försvann han den 13 och hade alla redan då våra aningar, men man måste skriva de datum som de dödsförklarades... Sak samma vad som står, för mig är han borta och jag saknar honom så enormt...

2008-10-17 @ 14:50:25
URL: http://vasetos.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är synd att dom skriver det datumet men det är väl som dom andra säger det är då dom hittade honom...

2008-11-01 @ 21:44:35
Postat av: Martina

Jag har pratat med mamma och Anders, det står så pga att den 14 (som ni har skrivit) så skrevs det en döds förklaring på Mattias. Han försvann den 13, ja men den 14 fann de honom.

Hoppas mitt svar gav er något ni som funderar.



Från Lisas dotter Martina





2008-11-08 @ 19:37:33
URL: http://marthiinanorman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0